ქართული ფილოსოფიის ისტორია იწყება გვიანი ანტიკურობის ხანიდან. ამ დროს ახლანდელი საქართველოს ტერიტორიაზე არსებობდა ფაზისის რიტორიკული სკოლა, რომელიც ცნობილ ბერძენ ფილოსოფოსს, ევგენიოსს (III-IV სს.) და მის შვილს, არისტოტელეს ნაშრომების საყოველთაოდ ცნობილ კომენტატორს, თემისტიოსს (IV ს.) დაუმთავრებიათ. ასევე, მოგვეპოვება ნეოპლატონიკოსი ლიბანიოსის ცნობები იმის შესახებაც, რომ იბერიის მეფის უფლისწული ბაკური (IV ს.) ფრიად განსწავლული ყოფილა ანტიკურ ფილოსოფიაში. გარდა ამისა, გვიანი ანტიკურობის ხანაში მოღვაწეობდა დიდი ქართველი საეკლესიო მოღვაწე და მწიგნობარი პეტრე იბერი (V ს.), რომელიც ქრისტიანული ფილოსოფიის ერთ-ერთი საყურადღებო წარმომადგენელი იყო. აი, ეს არის ის ფაქტები, რომლებიც სანდო წერილობით წყაროებს ეყრდნობა და საიმედო ცნობებს გვაწვდის გვიანი ანტიკური ხანის ქართული ფილოსოფიის შესახებ, ანუ უფრო ზუსტად თუ ვიტყვით, ფილოსოფიური აზროვნების შესახებ გვიანი ანტიკური ხანის საქართველოში. შესაბამისად, ქართული ფილოსოფიის დასაწყისი ემთხვევა ქრისტიანობის გავრცელების პროცესს და, ბუნებრივია, რომ ის თეოლოგიასთან მჭიდრო კავშირში ვითარდება. აქედან გამომდინარე, ქართული ფილოსოფია პირობითად შეიძლება შემდეგ პერიოდებად დავყოთ:
ქართული ფილოსოფიის ისტორიის პერიოდიზაციის შესახებ მსჯელობისას უნდა გავითვალისწინოთ ის გარემოება, რომ აზროვნების ისტორიის დაყოფა გარკვეულ პერიოდებად, ეპოქებად, მონაკვეთებად და ა.შ. პირობით (და არა აბსოლუტურ) ხასიათს ატარებს და მყარ ფუნდამენტს მოკლებულია. მაგალითად, საკმაოდ რთულია თემატურად ერთმანეთისაგან გავმიჯნოთ გვიანი ანტიკურობისა და ადრეული შუა საუკუნეების ქართული ფილოსოფია. ამ პერიოდის ფილოსოფია საქართველოში როგორც შინაარსობრივი, ასევე ფორმალური კუთხით ერთიან ხაზს წარმოადგენს და მასში ერთიანი სააზროვნო პარადიგმებია გავრცელებული. უპრიანია, რომ გვიანი ანტიკურობისა და ადრეული შუა საუკუნეების ფილოსოფიური აზროვნება საქართველოში ვეძიოთ ბერძნულენოვან ფილოსოფიურ ტექსტებში, ქართული ლიტერატურის ნიმუშებში (ჰაგიოგრაფია, ჰიმნოგრაფია და ა.შ.), საღვთისმეტყველო ნაშრომების ქართულ თარგმანებსა და მათზე დართულ მცირე კომენტარებში. თემატური თვალსაზრისით, ასევე, დიდი მსგავსება და ნათესაობაა შუა საუკუნეებისა და ახალი დროის ქართულ ფილოსოფიას შორის. უფრო მეტიც, ახალი დროის ქართული ფილოსოფია, დიდ წილად, შუა საუკუნეების ქართული ფილოსოფიის თემატური კურსის განვითარებასა და განვრცობას წარმოადგენს. აღსანიშნავია ისიც, რომ ქართული ფილოსოფია - დასაწყისიდან ვიდრე XX საუკუნემდე - ქრისტიანული ფილოსოფიაა. აი, XX საუკუნიდან კი ახალი ერა დაიწყო ქართული ფილოსოფიის ისტორიაში, რადგან ამ პერიოდის ქართული აზროვნება ათეისტური პროპაგანდის აშკარა პათოსითა და ზეგავლენით იყო აღბეჭდილი და, ამდენად, საბჭოთა იდეოლოგიის წარუშლელ კვალს ატარებდა. საბჭოთა კავშირის ნგრევის შემდეგ შესაძლებელი შეიქნა ახალი დასაწყისი ქართულ ფილოსოფიაში, რომელიც, ერთი მხრივ, ისტორიული ტრადიციის აღდგენასა და განვითარებას, ხოლო, მეორე მხრივ, ახალი ტენდენციებისა და კვლევითი მიმართულებების შესწავლასა და ათვისებას გულისხმობს.
• ირემაძე, თ.: ფილოსოფია ეპოქათა და კულტურათა გზაგასაყარზე. ინტერკულტურული და ინტერდისციპლინური კვლევები, თბილისი: „ნეკერი“, 2013 წ.
• ირემაძე, თ.: რატომ უნდა შევისწავლოთ ქრისტიანული ფილოსოფია?, გაზეთში: „საპატრიარქოს უწყებანი“, #35 (29 ნოემბერი - 5 დეკემბერი, 2018 წ.), გვ. 9-12.
• ირემაძე, თ.: გვიანანტიკური ფილოსოფიური აზროვნება და ქრისტიანობა საქართველოში, გაზეთში: „საპატრიარქოს უწყებანი“, #36 (6-12 დეკემბერი, 2018 წ.), გვ. 12.
• ირემაძე, თ.: ქართული ფილოსოფიის ისტორიის პერიოდიზაცია, გაზეთში: „საპატრიარქოს უწყებანი“, #5 (7-13 თებერვალი, 2019 წ.), გვ. 11-13.
• ირემაძე, თ.: შუა საუკუნეების ქართული ფილოსოფია. სისტემური მონახაზი მისი სპეციფიკის გასაგებად, თბილისი: „ფავორიტი სტილი“, 2019 წ.